Box print Drukarnia Online - Wizytówki, Książki, Ulotki, Broszury
   | Aktualności | Współpraca | Pomoc | Firma | Kontakt | | £ | | | Kr.
   
zarejestruj się   Zapomniałem hasła
Login: Hasło:    
NOWOŚCI I PROMOCJE
PRINTSHOP
DRUK KALKULOWANY
ETYKIETY, NALEPKI 3D
KASETONY I LITERY
DRUK I WYCINANIE
Gadżety reklamowe
PRÓBKI I WZORNIKI


        

Plakaty lentikularne

 
Wymiary
Format użytku
Dostępne są 3 rozmiary użytku wyszczególnione w ofercie.
Format projektu
Projekt musi mieć wymiary zgodne z rozmiarem użytku (nie wymaga spadu).
Ze względu na ułożenie prążków folii projekt musi być przygotowany w określonej orientacji (poziomo lub pionowo).


Zalecenia dla druku lentikularnego
Pliki
Na awers należy przygotować 2 pliki graficzne, które będą zamieniać się w zależności od kąta patrzenia.
Pliki mogą być dostarczone w dowolnym formacie rastrowym (np. jpg, tif, psd). Wszelkie pliki wektorowe będą w procesie przygotowania zamieniane na rastrowe.
Zalecenia do projektu
Teoretycznie zmieniające się obrazy mogą mieć dowolną treść, jednak ze względu na niedoskonałość technologii druku (przyrost punktu rastra, ograniczona rozdzielczość), podczas oglądania jednego obrazu drugi może być również delikatnie widoczny. Efekt ten nasila się wraz z nasyceniem kolorów. Dlatego radzimy odpowiednio dobierać zmieniające się obrazy, aby osiągnięty efekt był jak najlepszy.

Z naszych doświadczeń wynika, że najlepsze efekty uzyskuje się, gdy zmieniające się obrazy nie różnią się od siebie zbytnio kolorystyką, mają podobną jasność i nasycenie kolorów, ponadto nie są zbyt ciemne.
Należy unikać wprowadzania ciemnych elementów w miejscach, w których na zmienianym obrazie jest jasne tło - będą one mocniej przebijały na drugi obraz.
Nie zalecamy tworzenia projektów na białym tle, gdyż są na nim szczególnie widoczne elementy z drugiego kadru. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie wspólnego tła dla obu obrazów, a zmienianie tylko pojawiających się na nim obiektów. W takim wypadku dla zminimalizowania efektu przebijania drugiego obrazu można przygotować dodatkowy obraz pośredni zawierający same tło i elementy wspólne dla obu ujęć.
Jeśli na obu obrazach występują teksty, nie powinny się ze sobą pokrywać. W przypadku wzajemnego przebijania obrazów mogą one być nieczytelne.

Ze względu na właściwości folii soczewkowej obraz przez nią oglądany sprawia wrażnie wydruku o niskiej rozdzielczości, dlatego należy unikać projektowania bardzo szczegółowych elementów, w tym drobnego tekstu < 30pkt. oraz lini o grubości < 0,5mm.



Grafika
Model kolorów
Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. 
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. 
Czarna apla
Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K. 
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K.
Przejścia tonalne
Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%.
Optymalna rozdzielczość
Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 600dpi.
Rozmieszczenie obiektów
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.

Wszystkie teksty umieszczaj na osobnej warstwie (górnej).

W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe.
W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie.
W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z w.w. formatem projektu.

Z uwagi na tolerancję pozycjonowania podłoża mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.

Wszystkie strony w pliku powinny mieć tę samą orientację. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku wydruków składanych, czy po złożeniu obie strony mają poprawną orientację. 
Użytki domyślnie odwracane są „Head to Head".

Produkt wymaga białego poddruku. Z uwagi na fakt, że zadrukowywana jest cała powierzchnia, nie trzeba indywidualnie przygotowywać poddruku w pliku.


Zapis do pliku
Formaty plików
Preferowane: PDF
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane). 
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa" TIFF, JPG, PSD (w kolorach RGB, rozdzielczość 600dpi, albo 300dpi)
Akceptowane: CDR, PDF (niepolecane). Do zleceń z tymi plikami doliczamy 3,5 zł za przygotowanie pliku graficznego.
Uwagi
Pliki PDF i CDR: jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe.
Nie rasteryzuj tekstów!!!

Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
 
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.

Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.
 


Informacje dodatkowe
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.


Korzystanie z serwisu oznacza akcepatcję : regulaminu współpracy, polityki prywatności i cookies.

BoxPrint/PrintNet korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies nięzbędnych do obsługi sklepu internetowego i tworzenia statystyk.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

 
    @PrintnetPL