Wymiary | Format użytku | Druk atramentowy z roli - maszyny HP Latex 360, Mimaki JV300, Canon Colorado 1650
Max wielkość zadruku: zgodnie ze specyfikacją
Większe prace drukowane są w brytach z zakładkami 15mm
Istnieje możliwość zgrupowania w jednym pliku kilku mniejszych użytków i wysłania jako jedno większe zlecenie. | Spad | Prace należy przygotować bez spadu z wyjątkiem prac przeznaczonych do naklejania na twarde podłoża, które należy powiększyć o 5 mm na stronę.
Nie należy dodawać drukarskich znaków cięcia,a jedynie wokół pracy należy umieścić ramkę
W przypadku umieszczenia większej liczby użytków na wydruku, każdy użytek musi mieć odrębną ramkę. | Skala projektów |
1:1
|
|
Grafika | Model kolorów | Pracę należy przygotować w modelu CMYK (nie dotyczy prac z uzyciem dodatkowych kolorów), jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa.
Miesznie różnych przestrzeni barwnych lub modeli kolorów w jednym dokumencie (np. CMYK i RGB) doprowadzi do błędnego odwzorowania kolorów i nie podlega reklamacji. | Aple kolorowe | W przypadku występowania w pracy dużych obszarów o jednolitym kolorze zalecamy zmodyfikowanie projektu wprowadzając do tych obszarów szum lub drobną teksturę. | Czarna apla | Aby uzyskać pełną, ciemną czerń należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
W druku na materiałach do podświetleń należy użyć składowych 60%C 55%M 50%Y 100%K. | Przejścia tonalne | Nie stosuj przejść tonalnych do wartości mniejszej niż 5%. Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania. | Optymalna rozdzielczość | do 2m² : 100 – 200 dpi
2-5m² : 50 – 100 dpi
5-20m² : 20 – 60 dpi NIE należy sztucznie zwiększać rozdzielczości poprzez resampling. | Rozmieszczenie użytków | W przypadku gdy w jednym projekcie znajduje się więcej użytków wokół każdego użytku należy dodać ramkę cienka linią, a odległość między użytkami musi być większa niż 5mm. Wpisać w kalkulatorze w okienku „dodatkowe cięcie na użytki”, liczbę użytków. |
|
Zapis do pliku | Formaty plików | Preferowane: PDF
Akceptowane: CDR, TIFF, JPG (niepolecane).
Uwaga! z programu InDesign przyjmujemy wyłącznie pliki postscriptowe lub prosimy o umieszczenie w uwagach zlecenia informacji: "Uwaga plik z InDesign. Proszę o wykonanie PSa" TIF, JPG
Akceptowane: CDR(ver.9.0)
| Uwagi: | Przy zapisie do PDF-a należy ustawić wysoką rozdzielczość grafiki. PDF zapisz w wersji 1.4 (zgodnej z Acrobat 5.0.)
Jeśli w pracy występuje tekst pamiętaj, że przed zapisaniem pracy należy zamienić go na krzywe lub osadzić czcionki w pliku (w plikach PDF).
Nie rasteryzuj tekstów!!!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, zapisz wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany przez ciebie format nie pozwala na taki zapis, zapisz dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (np.: projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
W przypadku przygotowywania osobnych plików do uszlachetniania należy w ich nazwie zawrzeć informację, której strony dotyczą (np.: maska_awers.pdf, maska_rewers.pdf)
Jeśli wysyłasz więcej niż jeden plik, spakuj pliki do formatu ZIP.
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
W szczególności problem dotyczy programu CorelDRAW X4, gdzie w skrajnym przypadku pomimo prawidłowo wyglądającego pliku PDF na wydruku mogą pojawić się błędy.
|
|
Informacje dodatkowe | Jak przygotować plik do cięcia na ploterze | Szczegółowa instrukcja przygotowania pracy do cięcia znajduje się tutaj:
Zobacz tutaj >> | Uwagi: | W przypadku braku dołączonego pliku podglądu zlecenie zostaje wykonane na odpowiedzialność zleceniodawcy, nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawną interpretację zlecenia.
Uwaga: Przy cięciu prac wydrukowanych na płytach PCV mogą wystąpić odpryski farby przy krawędziach cięcia. Dlatego w projekcie graficznym należy unikać wyprowadzania na spad ciemnych i nasyconych kolorów. |
|
|
|
|
|